Preskoči na glavni sadržaj

ACHRAF: "Ovaj Real Madrid se ne smije smatrati mrtvim."


Achraf Hakimi (igrač Real Madrida na posudbi u Borussiji Dortmund) dao je veliki intervju za #AS. Evo što je poručio mladi Marokanac.

KRENIMO S TVOJOM ODLIČNOM UTAKMICOM PROTIV SLAVIE. ŠTO SU TI REKLI SUIGRAČI I TRENER?
 - Jako sam sretan što sam pomogao ekipi da pobijedi. Bio je to najvažniji gol jer je ova grupa teška. Trener me stavio na poziciju koja je bliža golu i uvijek na teren pokušavam izaći s maksimalnim pouzdanjem koje imam. Na sreću, uspio sam zabiti dva pogotka. U svlačionici suigrači su mi čestitali, a pale su i određene pošalice. Oba gola sam posvetio svojoj supruzi i sinu kojeg čekamo. Uvijek pričamo prije utakmice i rekao sam da ću u ovoj utakmici zabiti gol i da ću ih posvetiti njemu. A sada sam mogao posvetiti po jedan svakom.

U DORTMUNDU SI VEĆ GODINU I OSTAT ĆEŠ DO KRAJA ŠESTOG MJESECA. KAKO SI SE ADAPTIRAO OKOLINI KOJA JE DRUGAČIJA U ODNOSU NA ŠPANJOLSKU I MAROKO?
 - Istina je da je sve prošlo jako dobro. Znao sam da dolazim na komplicirano mjesto i sve je izgledalo kao da odlazim s onog mjesta gdje sam bio cijeli svoj život. Teško se prilagoditi drugoj kulturi, drugom jeziku, ali želim se zahvaliti svojim kolegama i ljudima koji su uvijek bili na mojoj strani, oni su mi olakšali stvari. Zapravo, jako sam sretan ovdje.

NO OVO JE PRAVO PUTOVANJE: OD GETAFEA GDJE SI ROĐEN, KROZ MAROKO ZEMLJU SVOJIH RODITELJA I SADA DORTMUND. NIJE LI POMALO IZNENAĐUJUĆE SAMO POMISLITI NA TO?
 - Ali to je ono što sam ja želio. Odlučio sam doći ovdje jer sam htio napredovati kao igrač i put ka tom nije uvijek onakav kakav ti želiš. Ponekad moraš proći kroz trenutke kao što je ovaj, otići daleko i onda se vratiti tamo gdje želiš. Njemačka me dojmila i istina je da mi nije loše. Jako sam zahvalan na ovoj prilici i nastavit ću rasti kao nogometaš i kao osoba. I tu sam gdje jesam.

DOLAZIŠ IZ SKROMNE OBITELJI, TVOJI RODITELJI SU IMALI TRGOVINU U MAJADOHONDI, UŠAO SI U AKADEMIJU REAL MADRIDA I POČEO SI KAO PIONIR. ČEMU SU TE NAUČILI TVOJI RODITELJI NA OVOM PUTU?
 - Ne samo moji roditelji, moja cijela obitelj je ponizna. I ljudi iz susjedstva isto tako. Moj otac me uvijek učio da s radom i sa žrtvom mogu dobiti ono što želim i temeljem toga pokušavam raditi svakoga dana kako bi ostvario svoje snove, da budem nogometaš koji igra na visokoj razini. I sada sam u tom, sa žrtvom i radom, a uvijek ću ostati ponizan i čvrsto stajati nogama na zemlji, s tim sve ostalo dođe.

LJUDI KOJI SU TI BLISKI GOVORE KAKO NISI MOGAO RAZUMJETI DA SE OD TEBE DISTANCIRAJU LJUDI U ŠPANJOLSKOJ. POČEO SI U GETAFEU, PA SI NASTAVIO U MADRIDU. JESI LI TI ŠTA PRIMJETIO?
 - Ja ne mogu čuti sve što se govori o meni, ne znam je li to bila distanca, a ja pokušavam raditi i ne pričati ili pričati o sebi, radije napredujem. Ako ljudi žele o meni govoriti dobro, neka govore, ako ne, onda će to svi znati. Ja sam usredotočen na sebe, ne na ono što se o meni priča.

MOŽDA ZATO JER NISI ODLUČIO IGRATI ZA NACIONALNU VRSTU. ZAISTA SE NISI OSJETIO KAO DA TREBAŠ IGRATI ZA LA ROJU?
 - Bio sam u selekciji Španjolske U19, ali sam igrao i za niže kategorije za Maroko. Osjetio sam da bolje igram u Maroku, da se osjećam ugodnije. Ne znam što za mene sprema budućnost, ali to je bila moja odluka jer se osjećam kao Marokanac, kao Musliman i isto tako je i s mojom obitelji. Mislim da je to bila dobra odluka.

S 20 GODINA ODIGRAO SI VEĆ 18 UTAKMICA ZA MAROKO, BIO SI NA SVJETSKOM PRVENSTVU I PROGLAŠEN SI NAJBOLJIM MLADIM AFRIČKIM IGRAČEM ZA 2018. GODINU. OSJEĆAŠ LI PRITISAK JER IZGLEDAŠ KAO PRAVI PRIMJER, SKROMAN OBITELJSKI DEČKO KOJI JE STIGAO DO ELITE?
 - Ja nemam namjeru to preuveličavati, samo sam realan, ali vjerujem da za dosta ljudi mogu biti primjer. Igrao sam s velikim igračima i u Madridu i sada u Dortmundu i sada ljudi u Maroku mogu vidjeti svojeg sunarodnjaka u svemu tom... To ih tjera da gledaju na vas, a isto je i s nacionalnom vrstom. Mislim da radim dobre stvari s Marokom, kao i onim ljudima koji prate igrače Maroka.

NOGOMET U NJEMAČKOJ SE SVODI NA FIZIČKU SNAGU, BRZINU I DOSTA JE OFENZIVAN. TI IMAŠ SVE KVALITETE. KAKO SI SE PRILAGODIO BUNDESLIGI?
 - Istina je da sam stigao s tim idejama i s tim stilom igre, ali sam isto tako znao da moraom mnogo napredovati. I imam osjećaj da otkako sam stigao da malo po malo napredujem. napredovao sam i to je ono što sam trebao, bolji sam igrač i sada imam kontinuitet, igram svakog vikenda i uživam u onom šta radim. To se vidi po pouzdanja igrača, a to sve zahvaljujem klubu, treneru i suigračima. To povjerenje te radi tim kakav jesi, omogućuje ti da igraš slobodno. Ja sam sada novi Achraf.

OSJEĆAJ JE DA SADA MOŽEŠ PONUDITI MOGO VIŠE, VIŠE PAZIŠ NA OBRANU I KONSTANTNIJI SI U NAPADU, MOŽEŠ IGRATI NA OBJE STRANE I NAPRAVITI JEDNAKU ŠTETU.
 - Ne mogu reći na kojoj se od dvije strane osjećam ugodnije, naučio sam mnogo igrajući na obje strane i nastavit ću to raditi. Vidim da to sve dobro utječe na mene, a svaki trener koji ima igrača koji može igrati na obje strane, koji je polivalentan, zna koliki je to benefit za momčad. Na desnoj strani imam osjećaj da mogu više ići prema naprijed i centrirati, a na lijevoj strani imam nekoliko vrsta kombinacija koje mogu završiti udarcem. Pucam kada sam i na desnoj strani, ali to baš i ne odgovara mom profilu.

KAKAV JE TVOJ ODNOS SA FAVEROM? JE LI SLIČAN KAO SA ZIDANEOM?
 - Jako dobar, uvijek mi pokušava pomoći, pokazuje mi videozapise, pa me popravlja, zna da sam mlad i da mogu učiti, a ja ga zaista slušam jer sve što me je savjetovao bila je istina. On ima mnogo iskustva i pokušava mi pomoći cijelo vrijeme, kako na treningu, tako i na utakmici. Pomalo je sličan Zidaneu jer su to oba trenera koja vole razgovarati, oni žele biti svjesni svojih igrača, uvijek traže napredak, tako da cijela ekipa raste. Čine slične stvari.

BIO SI OVDJE TEK PAR MJESECI KADA JE PREDSJEDNIK BORUSSIJE (HANS-JOACHIM WATZKE) REKAO DA ĆEŠ RAZGOVARATI S PREDSJEDNIKOM REALA I DA ĆE TE OTKUPITI. ŠTO TI KAŽEŠ NA TO?
 - To je nešto što cijenim, da si ovdje manje od godine dana i da već govore kako žele da ovdje ostaneš zauvijek. To te isto tako tjera da razmišljaš kako stvari radiš na ispravan način, da su sretni s tobom, ali i ti da si sretan s njima. Ali to je odluka za koju ne smatram da je moja. To moraju razgovarati dva kluba s mojim agentom. Ja ću nastaviti pokušavati raditi svoj posao kako bih pomogao Dortmundu, da vidim možemo li zajedno napraviti velike stvari.

BILA BI VELIKA STVAR UZETI BUNDESLIGU BAYERNU?
 - Prošle sezone smo imali te opcije do samog kraja, imali smo odličnu sezonu i to nam je izmaklo u posljednjem trenutku. Ali zašto ne bi mogli osvojiti ove sezone? Radimo dobro, na početku sezone smo porazili Bayern u Super Kupu i to nas motivira, gledamo na to kao da možemo ostvariti velike stvari. Svi smo u tom i nadamo se da će to biti ova godina.

KADA SI MORAO NAPUSTITI MADRID, ŠTO TE DOVELO DO TOG DA POTPIŠEŠ ZA DORTMUND?
 - Od opcija koje sam imao, mislio sam da je ovo najbolja zbog samog stila igre koju ima njihova liga, razgovarao sam s igračima koji su bili tamo, kao što je Borja Mayoral (godina dana u Wolfsburgu). Objasnio mi je kakve se tamo igraju utakmice i rekao mi je da ih zasigurno od tog imao koristi. To je odluka koja mi i danas izgleda jako dobro. Klub isto tako nije pogriješio, a u to vjerujem isto tako.

U ISTO VRIJEME JE STIGAO I ALCACER. JE LI ON TVOJA NAJVEĆA PODRŠKA U SVLAČIONICI?
 - Da, s njim se slažem jako dobro. Na kraju, pričamo istim jezikom i dolazimo iz iste države. To su zaista jako dobre male stvari i mi imamo jako, jako dobar odnos. Prijatelji smo.

NEDAVNO STE IGRALI PROTIV BARCELONE. BILO JE 0:0, ALI VI STE IMALI BOLJE PRILIKE.
 - Taj osjećaj je pomalo gorak, odradili smo odličan posao i falio nam je samo gol da uzmemo i pobjedu. Ali bili smo jako sretni zbog onog što smo napravili, borili smo se protiv velikog rivala i bacili smo ih na užad. Vidjet ćemo kako će se razviti stanje u grupi.

U TOJ UTAKMICI SI ČUVAO ANSU FATIJA, KOJI JE IZNENAĐENJE OVE SEZONE. KAKAV JE OSJEĆAJ OSTAVIO?
 - Volim gledati nogomet i već sam ga vidio u prijašnjim utakmicama. On je mlad, jako dobro napreduje, dobar je igrač i okružen je odličnim igračima, koji ga tjeraju da napreduje. Njega, Messija i Griezmanna je jako teško zaustaviti, ali mi smo odradili jako dobar posao.


MOŽEŠ LI ZAMISLITI KAKO IGRAŠ PROTIV MADRIDA U BUDUĆNOSTI?
 - U ovom trenutku idem korak po korak, s ovom grupom koju imamo moramo napraviti klasifikaciju i vidjeti tko ide dalje. Ako je to Madrid, onda dobrodošao. Naravno da bi to bilo posebno za mene, a ja bi na to morao gledati kao na samo još jednu utakmicu kako bi skinuo pritisak s leđa, ali to će uvijek biti moj dom. Nadam se da se to neće dogoditi ubrzo ili ako se dogodit neka bude što je dalje moguće. Volio bih da to bude u finalu.

BI LI PROSLAVIO POGODAK PROTIV MADRIDA?
 - Iskreno, ne. Ne bih to napravio. Ja sam jedan od tih igrača i to je moj dom. To je Klub koji mi je pomogao, koji mi je dao priliku da budem nogometaš. Bit ću im vječno zahvalan. Ne bih mogao slaviti.

TVOJA GODINA U MADRIDU JE BILA RIJETKA, DEBITIRAO SI OSVAJANJEM LIGE PRVAKA, ALI NISI IGRAO KOLIKO SI ŽELIO.
 - Kada izuzmemo pozitivne i negativne stvari, bila je to jako teška godina, iako smo osvojili Ligu Prvaka. Imao sam priliku debitirati u LaLigi, te u najvećem natjecanju, a to je Liga Prvaka, zajedno s velikim igračima. Nisam ni očekivao da ću toliko igrati. Znao sam kakvu ulogu imam, došao sam iz Castille pomoći. U bilo kojem trenutku kada me trebao trener bio sam na raspolaganju.

NO JE LI ON PONEKAD BIO NEPOŠTEN PREMA IGRAČU KOJI IMA 18 GODINA? GOVORIMO O UTAKMICI PROTIV TOTTENHAMA U LONDONU, PA ISPADANJE OD LEGANESA..
 - Znamo da su zahtjevi Real Madrida maksimalni i znamo da navijači kritiziraju mlade igrače, koje ne bi trebali kritizirati. Došao sam iz Castille, bila je to moja prva godina, ali sam znao da sam u Madridu i kada je dobro i kada je loše. I tu sam mnogo tog naučio, shvatio sam da će me u lošim trenucima kritizirati i da će u dobrim trenucima biti na mojoj strani. Iz tog učiš, to je isto tako nešto što sam naučio te godine.

KAKAV JE BIO TVOJ ODNOS SA ZIDANEOM?
 - Jako dobar i takav je ostao. On je trener koji mi je uvijek davao dobre savjete, s tim je pokazao da želi samo najbolje za mene, kao da sam njegov sin. Kada sam otišao, vidio sam da je pričao o meni i jako sam zahvalan što mi je dao priliku da igram za Real Madrid, najbolji Klub na Svijetu. Što god da se dogodi, ja ću s njim uvijek imati dobar odnos.

SVE SI BIO DOGOVORIO S ALAVESOM, NO ON TE ZAUSTAVIO I TRAŽIO DA OSTANEŠ. ŠTO ZA TEBE PREDSTAVLJA ZIZOU?
 - Za mene je on primjer, bio je odličan igrač, a onda je dokazao da je i odličan trener. Kada mi je rekao da se operacija nije kompletirala i da ostajem s njim, to mi je značilo mnogo. Kada to kaže takav trener, to ti pomaže u svakodnevnom radu.

OSVOJIO JE LIGU PRVAKA I DAO OSTAVKU... JE LI IZGLEDAO ZASIĆENO?
 - Ne, nisam primjetio ništa. Nisam to mogao ni zamisliti, mislio sam da je ovo njegova kuća i gledajte, sada se vratio jer ga Madrid treba. On isto tako treba Madrid. Bio sam iznenađen što je otišao, nisam to očekivao.

A NAKON TOG JE UBRZO OTIŠAO I RONALDO?
 - Da, novo iznenađenje. Nisam čuo ništa o tome do kraja sezone, bio je kao i inače. Kada se to obznanilo rekao sam: "Ja ne vjerujem."

KAKO BI SE POKRILA TA RUPA, OVE SEZONE JE STIGAO EDEN, S ČIJIM BRATOM THORGANOM DIJELIŠ SVLAČIONICU.
 - Ponekad zajedno komentiramo ekipu, gledamo Madrid zajedno kada god možemo... Komentiramo te stvari.

STIGAO JE I JOVIĆ, KOJEG SI UPOZNAO U NJEMAČKOJ..
 - On je odličan napadač, igrao sam protiv njega i pokazao je da je gladan gola. On će pomoći Realu kada bude najviše trebao. 


KAKO JE REAL MADRID KOLAPSIRAO PROŠLE GODINE?
 - Ne znam je li to bio kolaps, ali u Madridu su uvijek velika očekivanja, uvijek teže maksimumu i ljudi imaju lošu naviku da svake godine osvajaju još više titula i titula i titula... I sada kad aje došla jedna godina bez tog, sve je odjednom eksplodiralo. Imali su lošu godinu, ali moramo biti strpljivi, sve će to izaći na vidjelo jer su to isti igrači. Sada su promijenili neke dijelove, ali mislim da ćemo sve vidjeti na kraju.

MARCELO, MODRIĆ, RAMOS, BENZEMA,... NIJE LI TA GENERACIJA ISCRPLJENA?
 - Ne uopće, svi ti igrači se mogu pojaviti u bilo kojem trenutku i znamo da ih ne smijemo otpisati nikada jer oni već sutra mogu osvojiti Ligu Prvaka.

ZIYECH IZ AJAXA JE TVOJ PRIJATELJ. ŠTO TI JE REKAO NAKON 1:4 NA BERNABEUU?
 - Gledao sam utakmicu i nisam previše razgovarao s njim. Oni su isto tako odlična ekipa, radi stvari jako dobro. Posao koji su napravili se treba cijeniti.

I KAKO SI VIDIO PORAZ U PARIZU?
 - Da, mogao sam to gledati jer smo igrali dan prije. PSG je odlična ekipa i sve je moguće, te morate biti strpljivi. Znam da je Real Madrid Real Madrid, ali i ostale ekipe igraju i to smo mogli vidjeti neki dan. Kada izgubite dođu kritike i kada pobijedite sve se okrene i vrati u normalu. Morate biti mirni, sve dođe na svoje. Real Madrid se ne smije smatrati mrtvim.

ČAK I ZIDANE KOJI JE OSVOJIO TRI UZASTOPNE LIGE PRVAKA JE KRITIZIRAN. JE LI ON IDEALAN TRENER ZA REAL MADRID?
 - Ponekad kritike upućene prema igračima ili Zidaneu izgledaju nepošteno. Dali su tisuću stvari Klubu: Liga Prvaka, ostali trofeji i nadasve, poboljšali su Klub. Mislim da to nisu zaslužili, oni su legende Kluba i treba ih respektirati jer su to zaslužili. Mislim da je Zidane idealan za Real Madrid. Nema trenera koji je za redom sa svojim klubom osvojio Ligu Prvaka tri puta za redom. On je idealan i to je dokazao.

NA KRAJU SE MORAŠ VRATITI U MADRID, IAKO BI OSTALI KLUBOVI, PA I BORUSSIA HTJELA DA OSTANEŠ KOD NJIH. KAKO TI GLEDAŠ NA TO? 
 - Moja ideja je sljedeća utakmica, da nastavim dobro raditi stvari na visokoj razini. A od ovog trenutka do ljeta vidjet ćemo što će se dogoditi. Ja se ne bih trebao usredotočiti na sljedeću godinu nego na ovu kako bih ju napravio dobrom i kako bih mogao napraviti što želim na ljeto.

MISLIŠ LI DA SI ZASLUŽIO DA SE VRATIŠ U REAL?
 - Ja imam ugovor na dvije godine posudbe i taj odgovor ću dati na kraju posudbe. Vidjet ću jesu li što ove dvije godine značile i jesam li spreman za Real Madrid. U ovom trenutku sam na jako dobroj razini i mislim da bih mogao biti u Real Madridu. Ali na kraju sezone ću vam reći jesam li spreman ili ne. Pitajte me to u petom mjesecu.

SADA ILI U PETOM MJESECU USPJEH U MADRIDU JE TVOJ SAN?
 - Neću vam lagati, voli bih tamo uspjeti. Odrastao sam u Madridu, to je moj dom i volio bih tamo odrasti, ali ako ne tamo, probat ću to napraviti negdje drugo. To je moj san.

ŠTO TRAŽIŠ OD OVE SEZONE? OSIM POBJEDE NA CAMP NOUU?
 - To je jedna želja koju zasigurno mogu tražiti. Ali prije svega bih želio ispuniti svoje ciljeve, napraviti što je god više moguće. I nastaviti igrati na najvišoj razini, rasti i nadati se da će me ozljede zaobići.


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

OCJENE IGRAČA: F.C. Barcelona 0:0 Real Madrid C.F.

THIBAUT COURTOIS 6,5  - U svim svojim intervencijama je bio jako dobar, kod iznošenja lopte i raspucavanja isto tako, ali ne možemo reći da se nešto posebno naradio u tom nekom dijelu jer je obrana sjajno izgledalo, zajedno s njim na čelu. DANI CARVAJAL 5,5  - Dani je danas imao jako tešku bitku protiv Jordija Albe. U nekoliko navrata je izašao previše visoko u želji da presječe loptu, ali obično bi tada izvisili. Prema naprijed nije napravio previše, iako se našao u nekoliko prilika. Da je mogao bolje, mogao je svakako. RAPHAEL VARANE 7,5  - Varane je ovu utakmicu odradio na najvišoj mogućoj razini. Pokazao je kako se igra čvrsto, jako i rezolutno. Šteta što nisu dosuđena dva penala upravo nad njim, ali to sve je nogomet. Možemo reći kako je odradio strašan posao i kako je s ovom utakmicom nastavio jako dobru formu. SERGIO RAMOS 8,0  - Kapetan je bio najbolji onog trenutka kada se od njega to tražio. Sjajno je upravljao obranom, a u par intervencija je pokazao koliko je p

OCJENE IGRAČA: Real Madrid C.F. 2:2 Paris Saint Germain

THIBAUT COURTOIS 7,5  - Courtois je ponovno bio na vrhunskoj razini, iako je primio dva gola, za koja apsolutno nije kriv. Kod prvog gola nije mogao previše jer mu je smetao Varane, a kod drugog gola Sarabia je pogodio ono za što govorimo da se ne brani. U svim ostalim intervencijama, Courtois je bio na visini zadatka. DANI CARVAJAL 8,5  - Ponovno jedna maestralna partija Danija. U obrani je bio sjajan, posebice s tom novom dužnosti da zatvara sredinu u putanju kojom ide Mbappe. Uz to, imao je i novi zadatak u napadu, nije toliko išao po liniji, koliko je ulazio prema središnjem dijelu. Bio je i s udarcima opasan po gol PSG-a, tako da možemo kazati da je odigrao kompletnu utakmicu. RAPHAEL VARANE 6,5  - Greška koju je napravio je nažalost tako velika da će baciti dosta veliku mrlju na jedan dobar nastup u kojem se sjajno snašao protiv Icardija i Mbappea. Tu malu nesmotrenost je iskoristio mladi Francuz, a naš Rapha osim te greške nije imao više niti jednu. SERGIO RAMOS 6,5

OCJENE IGRAČA: Real Madrid C.F. 3:2 U.D. Levante

THIBAUT COURTOIS 6,5  - Iako je danas primio dva pogotka, bio je na razini u onom trenutku kada ga se najviše trebalo. Na samom kraju skinuo je udarac koji bi poravnao rezultat. Tokom utakmice bio je dobar u odigravanjima lopte ka svojim suigračima i nije imao previše posla. DANI CARVAJAL 7,0  - Možemo reći kako je Dani nastavio sa sasvim dobrim izvedbama s prošle utakmice. Pokazao je ponovno koliko je ključan u napadu jer smo prvi pogodak postigli na njegovu asistenciju. U obrani po njegovoj strani nije bilo previše propusta (pogodak je kolektivna greška). Jako dobra utakmica našeg Danija. RAPHAEL VARANE 7,0  - Iako Rapha nije upisao asistenciju ne možemo mu dati manje kredita. On je bio sjajan na današnjoj utakmice, a kod pogotka Mayorala nije mogao previše. Pratio je ono što je trebao pratiti. U svim ostalim duelima je bio sasvim solidan i nadajmo se da će tako nastaviti tokom sezone. SERGIO RAMOS 6,0  - Kapetan danas nije izgledao posebno sigurno. Napravio je nekoliko g