Preskoči na glavni sadržaj

Courtois: "Odlazak Navas nije utjecao na mene, ali to ne namjeravam dalje komentirati."


Kako je na praznicima? Miami... Igraš li košarku sa svojim prijateljima i uživaš li?
 - Zaista mi se sviđa NBA. Gledam utakmice kada god mogu i već sam došao ovdje pogledati ih nekoliko. I sada želimo iz ovog iskoristiti priliku i pogledati nekoliko utakmica uživo, zbog toga sam stigao ovdje u Miami. Postoje prekrasni trenuci u ovom i uživam gledati ovaj sport kada god mogu. Miami sada igra dvije utakmice kod kuće i zbog toga smo ovdje."

Prepoznaju li te ovdje na ulici?
 - Da, prepoznaju i mene, ali mnogo manje nego u Madridu. Ovdje je malo mirnije i možete raditi neke normalne stvari kao što je šetanje ulicom, traženje zabavnih mjesta, druženje s prijateljima,... Isto tako i jelo, ovdje više izlazimo u restorane jer kod kuće moram više kuhati i na taj način se hraniti zbog striktne prehrane. Ovdje je za mene bio dobar tjedan/sedmica.


Fali li ti "boxing day" jer sada umjesto igranja imaš vremena za odmor?
 - Ne, zaista ne. Božićno vrijeme je bolje provesti na ovaj način. Imate mali predah, pauza je i u sezoni i ovo mi se sviđa. Nakon tog igramo Super Kup u Arabiji, što isto tako znači malo bježanje od rutine. A dobro je i za sve ostale jer će doći s novom energijom suočiti se sa svim što je ostalo pred nama.

Sviđa li ti se taj novi format Super Kupa?
 - Čovječe, svaki format može biti dobar, a ponekad ga je i dobro promijeniti. Ovaj 'final four' je cool, iako ćemo se svi zajedno morati naviknuti igrati van Španjolske.

Jesi li na praznike otišao sretan?
 - Da, zapravo uvijek može biti bolje, ali jesam.

Ovdje mislimo na taj sam početak sezone, koji je mogao biti nešto malo bolji, ali stvari su postale tiše u posljednje vrijeme u vidu debata?
 - Mislim da smo na početku, na utakmicama kao što je bila ona protiv Celte, bili jako dobri. Sjećam se isto tako dvije parade koje sam napravio i tako spasio pogodak kod našeg vodstva od 1:0 i s 10 igrača na terenu.. Pobijedili smo u toj utakmici. U Ligi, nadasve, nije bilo nekih problema, ali možda je ona utakmica u Parizu bila problem. Nered se s tim povećao, no ja sam uvijek bio smiren jer sam znao kako treniram i da je moj svakodnevni posao dobar. Znao sam da će se na kraju sve isplatiti. Sada sam sretan, ali nisam opušten jer se želim boriti kako bih osvojio LaLigu, Ligu Prvaka i Kup,..

Uvijek pričaš više o vama kao ekipi nego o sebi kao o individualcu?
 - Naravno, mi i jesmo ekipa. Svatko od nas daje svoj trud. Ja sam ne mogu napraviti ništa, isto vrijedi i za Karima i Sergia. Svi smo 100% uključeni. Vidio sam napise kao da smo proslavili onaj remi protiv Valencije kao da smo osvojili titulu, ali nije bilo tako jer smo pokazali koliko smo svi uključeni i koliko želju imamo, a samim ti i predanost.

Rekao si jednom da svi koji igraju u Real Madridu moraju biti spremni prihvatiti kritike kao što su bile one upućene prema tebi na početku sezone. Čini se kao da si nakon tog postao bolji. Što se dogodilo?
 - Pa, sjećam se da sam se osjećao jako dobro kada sam ostvario dvije velike obrane protiv Galatasaraya u gostima. Tada sam bio pao na dno, ali sam ponovno sebe vidio kao da sam ostvario veliki podvig. To je rekao i Roberto Martinez. Ja osobno to nisam baš tako vidio jer stvari koje sam radio za mene su uvijek izgledale isto, ali da, ta utakmica mi je pomogla i od tog trenutka sam mnogo utakmica nanizao gdje nisam primio pogodak i nastavio sam rasti.

Idemo dalje, je li sama činjenica da Keylora Navasa više nema u svlačionici tebe oslobodila još više? Nije baš tako često za vidjeti suigrače koji nisu baš tako veliki prijatelji?
 - Na kraju krajeva, život je takav. S nekima imaš bolji odnos i s njima pričaš više. On je bio moj partner i uvijek smo se odnosili dobro jedan prema drugom. I sama činjenica da njega više nije bilo tu mi je malo pomogla. Mislim da se to nije nikada svodilo na onu debatu koja je postojala vani jer u unutrašnjosti su to bila dva vratara koja su se međusobno natjecala, a sada to radim i sa Areolom koji je fantastičan vratar. Tako da se zahtjevi kod mene, oni o kojima sam priča, a to je svakodnevnica, se nisu previše promijenili. Samo sada postoji manje debata vani u medijima.


Tko je tvoj najbolji prijatelj u svlačionici?
 - Pa ja se dobro slažem s mlađim igračima poput Fedea, Brahima, prije i s Reguiem. Mnogo pričam i sa Casemirom, ali i sa Iscom, pa i s Edenom... Oni su oni s kojima najviše provodim vremena. Na kraju krajeva, ja sam osoba s kojom se lako možete nositi, a to vrijedi i zbog jezika koje pričam.

Govoriš pet jezika!
 - 4 govorim jako dobro (engleski, nizozemski, francuski i španjolski), a u školi sam isto tako učio i njemački, tako da i njega govorim pomalo. I sada s toliko suigrača iz Brazila, pomalo počinjem govoriti i portugalski. Volim pomalo pričati na engleskom s Garethom, iako on priča španjolski bolje nego ljudi to misle. On bi bez problema mogao dati intervju na španjolskom. S njim pričam mnogo, a i ja volim golf.

Jesi li dobar u tom?
 - Ne toliko koliko je on. Ali da, sviđa mi se. On je u njemu odličan. Gareth je isto tako jako dobro i imam jako dobar odnos s njim.

I što je s Baleom? Postoje li debate i oko njega u svlačionici ili je to samo u medijima?
 - Gledajte, ja kao njegov partner ne sumnjam u njega. Na početku sezone obojica smo pričali s trenerom i obojica smo točno rekli što možemo dati ovoj ekipi i što svaki od nas želi. Gotovo svi od nas daju ono najbolje kako bi pomogli grupi. Gareth daje sve od sebe kako bi došli do pobjede na utakmicama. A poslije tog svi odmah kreću s njim i stvarima poput golfa i jezika... Volio bih da on dođe ovdje i da da intervju na španjolskom jer ga priča jako dobro u svlačionici s mnogim kolegama i jako ga dobro razumije. Ali tvoja je stvar ako preferiraš pričati engleski, ali mislim da bi bila odlična stvar da ljudi prestane pričati o njemu takve stvari i da vide da je posvećen.

To baš tako izgleda?
 - Da, ali svatko od nas živi život na svoj način. Ja ga gledam svakog dana kako daje sve od sebe na svakom treningu i na svakoj utakmici.

Čini se kako je ta stvar mnogo tiša u svlačionici?
 - Pa činjenica je da sada igramo jako dobro i da pobjeđujemo u utakmicama. Na početku smo upisali nekoliko remija i takve stvari ne pomažu. Ništa se previše nije promijenilo, nastavili smo s našim radom jer smo znali da će na kraju stvari izgledati onako kako želimo.


S početkom 2020. godine, što očekuješ?
 - Pa ovo je Real Madrid, tako da prvo Super Kup, a onda i Kup, poslije tog želimo LaLigu, a onda i Ligu Prvaka. Sve. Mi želimo osvajati titule i zaista želim ispisati povijest u Real Madridu. Sada nas čeka Super Kup i protiv Barcelone smo pokazali da možemo poraziti bilo koga i da možemo igrati jako dobar nogomet.

Ali koju bi titulu najradije uzeo?
 - Pa osvojio sam LaLigu, tako da bih u ovom trenutku izabrao Ligu Prvaka, ali na kraju krajeva, LaLiga s Realom bi isto tako bila prekrasna.

I nakon tog završava Liga Prvaka i dolazi Euro. Belgija je izuzetno snažna.
 - Prvi smo na FIFA lisi, ali hej, pobijedili smo sve naše utakmice, ali isto tako nismo imali one velike i komplicirane utakmice. Favoriti smo, ali isto tako tu vidim Francusku, Njemačku, Englesku, Španjolsku.

Bojiš li se nekog posebno?
 - Ne. Strah ne daje ništa. Znamo da smo favoriti, ali da bi osvojili morate to pokazati igrom.

Belgija sada ima ono što je Španjolska imala prije nekog vremena, igra se dobro, ali fali titula.
 - Pa na Svjetskom Prvenstvu smo napravili dobar posaoPostojala je selekcija koja je nekad bila možda i bolja od nas, ali tu se nema što za dodati. Prošli smo psihološku barijeru, ali sve se radi o danu, o trenutku, ako lopta ne ide u gol, tada ne ide i gotovo.

Roberto Martinez je toliko važan ili ga mi volimo samo zato jer je Španjolac?
 - Ne, ja mu dajem zasluge za sve što je napravljeno. Način na koji igramo, dinamika koju imamo. Na Svjetskom Prvenstvu je napravio malu taktičku promjenu i sve je funkcioniralo kako treba.

Šta je napravio?
 - Stavio je Lukakua na krilo, Edena na drugu stranu i tako je slomio Brazil. Igrali smo s 4 iza umjesto s 5 i funkcioniralo je odlično. Tek smo dan ranije vježbali ovu prilagodbu i tu smo vidjeli kakav talent ima on kao trener. Nadam se da će još dugo vremena ostati s nama, ali sam siguran da ako ostvarimo dobar rezultat na Europskom Prvenstvu vrlo lako može potpisati za neki veliki europski klub.

Tebe su trenirali mnogi treneri i imaš listu s kojom se možeš pohvaliti..
 - Da, neki dan su me pitali za to i tada sam to shvatio. Zaista je lijepa. Postoje stvari kojih se sjećam jako dobro i koje će mi pomoći ako nastaviti raditi u nogometu.


Idemo napraviti brzi pregled, počnimo sa Simeoneom..
 - S Cholom se sjećam njegove energije i njegovog načina motiviranja ekipeMožda najbolja stvar koju mogu reći u vezi njega je ta da nas je natjerao da budemo bolji od naše najbolje razine i to se vidjelo na ekipi. I zbog toga smo osvojili LaLigu. Taktički je isto tako jako dobar.

U Chelsea-ju si imao dva, idemo prvo s Mouom.
 - On je jako zahtjevan, pobjednički trener i zbog toga je tako dobar, što se može vidjeti i u Tottenhamu.

I Conte?
 - Mislim da je najbolji taktičar od trenera. Način na koji on vidi nogomet i na koji ga živi su jedna druga razina. Mi smo perfektno dobro znali što moramo napraviti tamo na terenuTu promjenu koju smo tada u Chelsea-ju napravili je razmišljanje da nas nitko ne može poraziti. Bili smo stroj kojeg nitko nije mogao pobijediti.

I sada Zidane?
 - On je trener koji ima izuzetno motiviranu momčad. To je jako važno i on drži uključenu cijelu ekipu, ali je isto tako dobar motivator. Svi ga slušamo jako dobro i tamo gdje je on igrao Madrid je osvajao trofeje, stoga se nadam da ćemo i ove sezone osvojiti mnogo trofeja.

Tko je do sada najjači u Ligi Prvaka?
 - Pa, možemo vidjeti Liverpool kako jako dobro stoji u Premier Ligi, ali u Europi imaju problema. Sada moramo igrati protiv Cityja, ali do kraja drugog mjeseca se može mnogo stvari promijeniti, iako su oni sada u teškoj situaciji. Teško je predviđati bilo što. Liverpool, City, Barca, Atletico,..

Znaš kakva će to biti utakmica, zar ne? Guardiola na Bernabeuu. Nije Clasico, ali skoro..
 - Da, iako ja mislim da je to veći rivalitet kod navijača. Igrači moraju biti usredotočeniji na utakmicu i moraju biti koncentrirani kako bi dali navijačima povod za slavlje. Jasno je kako je Guardiola odličan trener i da će njegova prošlost ostati zapamćena i sada na ovom stadionu.


Kako je Hazard?
 - Sada je malo bolje. Bio sam pomalu, pa ne bih rekao tužan, ali zaista se jako dobro povezivao s Karimom na terenu. Pojavili su se u svakoj većoj utakmici i s njim bi mogli napraviti još veću štetu u utakmicama u kojima nam je falio pogodak. Sada čekamo da se vrati nazad, već je počeo raditi neke dodatne stvari, ne znam kada će se vratiti, ali radi mnogo stvari na svojoj rekuperaciji.

Ali izgleda kako se dobro adaptirao u ekipu i sve ostalo. Izgledao je sasvim dobro od početka.
 - U tom aspektu mislim da je sve kako treba. U prvim mjesecima je uvijek teško, ali sa mnom i sa ostalim Francuzima, pa i Španjolcima, imao je ugodnu dobrodošlicu. Eden posjeduje veliku kvalitetu. Malo po malo i to je svima jasno. Bio je sjajan u Chelsea-ju dugo vremena, pa se sada mora prilagoditi na igranje s drugim igračima, kao što je recimo Casemiro. Moraju jedan drugog upoznati i predviđati njegove pokrete.

Koliko ti mirno živiš kada igrači poput Casemira ili Kantea stoje ispred tebe? Sigurno ih voliš!
 - Da, da. Sada u nogometu morate imati takve veznjake. Oni su takvi ljudi koji ne dozovoljavaju da se išta dogodi, kao zid stanu ispred svega. Oni su važni za balans ekipe i omogućuju vam napadanje preko krila jer s njim imate igrača u sredini da pokrije prostor.

S Edeom su se dogodile čudne stvari - Bernabeu je s njim jako strpljiv.
 - To je normalno jer je on igrač koji donosi uzbuđenje. Isto tako, s njim ne dobijate samo golove i asistencije. Ako netko ne zabije 20 golova izgleda kao da nešto nije uredu, ali on sa svojim igrama omogućuje drugim suigračima da zabijaju. Možda nekad to ne napravi sa zadnjim dodavanjem, ali napravi jedan ili dva driblinga koji omogućuju to dodavanje i pogodak na kraju. On uvelike pridonosi. On kreira opasnost i daje osjećaj da se nešto može dogoditi u svakom trenutku i to je težina za ostale ekipe.

Što je još ostalo od onog Courtoisa iz Atletica?
 - Velika zasluga pripada onom što sam napravio u Atleticu. Odluka koju sam napravio u Genku da odem u Atletico Madrid je bila najbolja moguća. Iako sam imao veliki pritisak, osjećao sam se ondje na vrhu, želio sam rasti još više. Želio sam otići na mjesto gdje će potraživati više od mene i mislim da sam ondje sazrio još više kao vratar, ali i kao osoba. Živio sam u drugoj državi, bez da sam znao taj jezik i sada jako dobro pričam španjolski.

Dobro si se prilagodio u Real Madridu. Onako baš realovski, rekli bi u vidu ponašanja i govora. Javnost se gotovo i ne sjeti da si bio u Atletico Madridu, osim kada se pojavi onaj famozni video.
 - To su stvari koje se dogode kada imate 21 godinu. Ponekad napravie neke stvari bez previše razmišljanja. Imali smo slavlje u busu, a onda u slavlju jer što se tada godilo, dogodilo se daju ti mikrofon i počneš raditi te stvari. Poslije požališ zbog toga i znaš da si napravio krivu stvar.

Nalaziš se u perfketnim godinama za vratara. Osjećaš li da bi mogao ostati još mnogo godina u Real Madridu?
 - Da, gledajte, kao dijete sam volio Ikera. Imao sam obiteljskog prijatelja koji je odlazio na Bernabeu mnogo puta i donio mi je dres. Imao sam zastavu Bernabeua na mojem zidu u sobi. Želim ovdje ispisati povijest, osvojiti mnogo titula i zato osjećam Real Madrid jer to je ono što ja jesam. To demonstriram na terenu, kao što sam demonstrirao u Valenciji.

I jednog dana kapetanska traka?
 - Čovječe, ako se to dogodi jednog dana... Ali ne znam jesam li ja taj karakter, više se nadam da bi se to moglo dogoditi u reprezentaciji jer i sada sam jedan od kapetana i to je za mene velika čast. To nije jedan od ciljeva za mene, ali ako se to dogodi bit će odlično.

0:0 na Camp Nouu uz ludilo. Calsico je bio dobar, zar ne?
 - Zabavio sam se gledajući ekipu da igra toliko dobro na Camp Nouu. Oni obično uzmu loptu, a to ovoga puta nije bio slučaj. Šteta je što nismo pobijedili u utakmici, ali smo izgledali odlično.

Fali li CR7 u vidu zabijanja golova?
 - S velikim respektom prema Cristianu, za sve što je napravio ovdje prošla je već godina i pol. Kada god fali pogodaka uvijek pričamo o onima koji nisu ovdje, ali to nas ne zabrinjava. Loša stvar bi bila ne kreirati prilike, a to nama ne fali. Karim zabija puno golova i na kraju će zabijati i drugi. Imamo 14 ili 15 igrača koji su postigli pogodak ove sezone, skoro i 16 (smijeh). Mnogo puta je protivnički vratar bio proglašen igračem utakmice, a to znači da radimo dobar posao.

Jedno pitanje koje nisi očekivao: što misliš o odgođenoj utakmici zbog uvreda Zozuili?
 - U nogometu dosta često nedostaje respekta s tribina ka igračima. To je tako. Kada nekog podbodete, pa rivalitet, to su stvari s kojima sam ja sasvim okej, ali to ponekad prijeđe u uvrede. Ideš se zagrijavati i vrijeđaju te. Idete s busem i dolaze salve uvreda i to pred djecom koja imaju od 8 do 10 godina. To nije dobar primjer. To što je utakmica odgođena meni izgleda super. S tim stvarima moramo biti striktni. Nema ovdje govora o besmislicama, nazivaju nas pogrdnim imenima ili kako god, pa postoje i neki kojima nije stalo i to nadilazi sve. Pa tako i na utakmici protiv Valencije, kada sam im poslao poljubac. Poželio sam napraviti nešto po tom pitanju, a onda vas kritiziraju zbog tog... Pa gledajte...

Kada bi se tako što dogodilo tvom partneru, bi li i ti napustio teren?
 - Bez imalo sumnje. To je jedini način. Ako nešto na takvo što ne napraviš, a ne bude ekstremno, to se nikada neće završiti. Pa to bi trebalo vrijeđati i onu osobu koja sjedi do rasista koji vrijeđa. Danas se previše troši, preferiramo ne kazati išta na to, ne suočavamo se s tim. Postoji mnogo uvreda, podbadanja su okej, ali uvredne ne mogu proći.

Gledate li košarkašku momčad Real Madrida?
 - Pa još do sada nisam stigao to napraviti jer uvijek igraju utakmcie četvrtkom, a to je dan koji provodim s djecom, ali da, budem uskoro. Madrid ima odličnu momčad. Zaista izgledaju jako dobro i igraju odlično.

Čini se da je sada Lasu gore nego Zidaneu!
 - Da, istina, ali u košarci u nekim trenucima mora biti tako. Bilo je nekoliko dobrih borbi koje sam vidio preko videa i meni je to izgledalo odlično (smijeh).

I ženski nogomet?
Da, dat ćemo i tom podršku. Rade se koraci s kojima bi se i to trebalo popraviti i prenositi više utakmica na TV-u. To je jako dobro za nogomet, da raste i da ostvaruje jako dobru vrijednost.

I posljednje pitanje: ter Stegen, Oblak i Courtois, te Alisson.. Kako izgleda ta borba vratara?
 - Mi smo manje ili više ista generacija i dobro se slažemo. Alisson je na visokoj razini. Isto vrijedi i za Neuera. Sviđa mi se kada i oni dobro odrade stvari. Uvelike imamo rspekt jedni prema drugima.


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

OCJENE IGRAČA: F.C. Barcelona 0:0 Real Madrid C.F.

THIBAUT COURTOIS 6,5  - U svim svojim intervencijama je bio jako dobar, kod iznošenja lopte i raspucavanja isto tako, ali ne možemo reći da se nešto posebno naradio u tom nekom dijelu jer je obrana sjajno izgledalo, zajedno s njim na čelu. DANI CARVAJAL 5,5  - Dani je danas imao jako tešku bitku protiv Jordija Albe. U nekoliko navrata je izašao previše visoko u želji da presječe loptu, ali obično bi tada izvisili. Prema naprijed nije napravio previše, iako se našao u nekoliko prilika. Da je mogao bolje, mogao je svakako. RAPHAEL VARANE 7,5  - Varane je ovu utakmicu odradio na najvišoj mogućoj razini. Pokazao je kako se igra čvrsto, jako i rezolutno. Šteta što nisu dosuđena dva penala upravo nad njim, ali to sve je nogomet. Možemo reći kako je odradio strašan posao i kako je s ovom utakmicom nastavio jako dobru formu. SERGIO RAMOS 8,0  - Kapetan je bio najbolji onog trenutka kada se od njega to tražio. Sjajno je upravljao obranom, a u par intervencija je pokazao koliko je p

OCJENE IGRAČA: Real Madrid C.F. 2:2 Paris Saint Germain

THIBAUT COURTOIS 7,5  - Courtois je ponovno bio na vrhunskoj razini, iako je primio dva gola, za koja apsolutno nije kriv. Kod prvog gola nije mogao previše jer mu je smetao Varane, a kod drugog gola Sarabia je pogodio ono za što govorimo da se ne brani. U svim ostalim intervencijama, Courtois je bio na visini zadatka. DANI CARVAJAL 8,5  - Ponovno jedna maestralna partija Danija. U obrani je bio sjajan, posebice s tom novom dužnosti da zatvara sredinu u putanju kojom ide Mbappe. Uz to, imao je i novi zadatak u napadu, nije toliko išao po liniji, koliko je ulazio prema središnjem dijelu. Bio je i s udarcima opasan po gol PSG-a, tako da možemo kazati da je odigrao kompletnu utakmicu. RAPHAEL VARANE 6,5  - Greška koju je napravio je nažalost tako velika da će baciti dosta veliku mrlju na jedan dobar nastup u kojem se sjajno snašao protiv Icardija i Mbappea. Tu malu nesmotrenost je iskoristio mladi Francuz, a naš Rapha osim te greške nije imao više niti jednu. SERGIO RAMOS 6,5

OCJENE IGRAČA: Real Madrid C.F. 3:2 U.D. Levante

THIBAUT COURTOIS 6,5  - Iako je danas primio dva pogotka, bio je na razini u onom trenutku kada ga se najviše trebalo. Na samom kraju skinuo je udarac koji bi poravnao rezultat. Tokom utakmice bio je dobar u odigravanjima lopte ka svojim suigračima i nije imao previše posla. DANI CARVAJAL 7,0  - Možemo reći kako je Dani nastavio sa sasvim dobrim izvedbama s prošle utakmice. Pokazao je ponovno koliko je ključan u napadu jer smo prvi pogodak postigli na njegovu asistenciju. U obrani po njegovoj strani nije bilo previše propusta (pogodak je kolektivna greška). Jako dobra utakmica našeg Danija. RAPHAEL VARANE 7,0  - Iako Rapha nije upisao asistenciju ne možemo mu dati manje kredita. On je bio sjajan na današnjoj utakmice, a kod pogotka Mayorala nije mogao previše. Pratio je ono što je trebao pratiti. U svim ostalim duelima je bio sasvim solidan i nadajmo se da će tako nastaviti tokom sezone. SERGIO RAMOS 6,0  - Kapetan danas nije izgledao posebno sigurno. Napravio je nekoliko g